Lullade runt i trädgården idag. Känner in hur det känns att ”vara” i den och börjar fundera på vad jag vill göra i den. Plockade lite (här ljuger jag, plockade mycket!) ogräs och en stor mängd fallfrukt. Komposten, som jag kommer att ta bort framöver, var smockfull. Ja, jag vet att det är så himla bra med kompost men jag vill hellre ha en trädgårdstunna som töms varannan vecka.
Ringde därför Renhållningen Kristianstad och beställde en trädgårdstunna. Då var klockan 11. Så bra, en sak att bocka av på att-göra-listan tänkte jag. 12:30(!) kommer en lastbil med vår trädgårdstunna. Imponerande snabbt va? Hoppas inte att de ta extra för expressinstallation…
Vi (sambon har bott här tidigare) har bara bott i Kristianstad sedan 1 april och är båda imponerade över hur väl mottagen man blir när man ringer/kontaktar Kristianstad kommun och deras bolag. Jag har ringt runt en del angående bl.a. bygglov, avlopp, fjärrvärme, renhållning. Har alltid fått svar på mina frågor eller blivit hänvisad till annan person. Inte en enda gång har jag blivit uppmanad att ringa tillbaka för att de är upptagna. Som sagt, vi är imponerade! Kan inte påminna mig om att jag kände så inför kommunen (börjar på Helsing…) vi bodde i tidigare.